blueberry cheesecake / #bakewithniky

BLUEBERRY CHEESECAKE 

_______________________________________________________________-

když jsem dělala na tom hotelu, o kterém jsem vám říkala, tak jedno léto jsem tam měla Honzíka, což byl můj kolega a moje spřízněná duše, myslím, že se oba shodneme na tom, že bez sebe navzájem bychom to tam nedali :D každopádně ke konci léta jsme se zaměstnávali tím, že jsme po nocích smažili lívance, pili aperol po půllitrech a moc jsme si to užívali. potom jsme začali dělat i sirupy a občas jsme si něco uvařili nebo upekli právě tenhle cheesecake, kterej jsme si tak oblíbili, že jsme ho za to léto upekli několikrát :))


minulý rok jsem se ho rozhodla upéct Naty k narozeninám, bylo to vlastně poprvé, co jsem ho pekla sama a bála jsem se, že to nezvládnu, protože jsem byla zvyklá s Honzou, že jsme si ve všem pomáhali a každej dělal nějakou určitou část, ale dala jsem to jako niiiic a dokonce se po tom v práci mohli všichni "užrat" :D

ale teď už k věci, napíšu vám postup a co k tomu potřebujete, ať už můžete péct taky :)

budete potřebovat:

- 3 hrnky borůvek
- 1 lžička javorového sirupu
- 3 lžíce hnědého cukru
krusta
- 1 a půl hrnku rozdrcených sušenek
- 1/4 hrnku mletých mandlí
- 2 lžíce hnědého cukru
- špetka soli 
- 5 lžic másla a rozpustit
náplň
- 450g philadelphie nebo mascarpone
- 2/3 hrnku cukru
- 1 lžička soli
- 3 lžíce mouky 
- 4 vejce 
- 2/3 hrnku zakysané smetany
- 2 lžičky vanilkového extraktu
na vrch
- 1 hrnek zakysané smetany
- 1/2 hrnku cukru
- 1 lžička vanilkového extraktu

vím, že to vypadá, jako že je to strašně moc surovin a nebude se vám to chtít péct, ale většinou se ty suroviny opakujou a nebo už je dávno máte doma, tak se nenechte odradit :))



                                                                   postup

- smícháme borůvky s cukrem a jav.sirupem a vyložíme na plech s pečícím papírem. dáme do trouby na 200 stupňů cca 15 min, dokud nebudou bublat. pak je slijeme do mísy a když vystydnou, tak rozmixujeme

- rozdrtíme sušenky (já používám shortbread a je to úplná pecka), přidáme mandle, cukr a sůl. na závěr přidáme máslo, promícháme a vmačkáme na plech

- našleháme si sýr s cukrem do jemna a přidáme sůl s moukou a opět promícháme. po jednom vmícháváme vejce, zakysanou smetanu a vanilkový extrakt. na závěr přidáme i rozmixované borůvky a mícháme, dokud nesjednotíme barvu. 

- vlijeme těsto na vychladlou krustu a dáme do trouby na 165 stupňů a asi 50 minut

- na konec našleháme smetanu, cukr a extrakt a vlijeme na cheesecake, když už je skoro hotovej, jen prostředek se ještě "kvrdlá" a vrátíme na cca 5-8 min do trouby. 



sama jsem si zjistila, že nejlíp chutná druhý den, takže určitě doporučuju nechat aspoň přes noc pořádně vychladit a ztuhnout :)


dejte mi vědět, jestli ho budete péct a jak vám chutnal, ano? :)

krásný den,

                     Niky xxx

Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky