Baking with Niky / borůvkový cheesecake

Ahooj,
rozhodla jsem se, že dám pauzu s kecáním o anglii a místo toho sem sepíšu recept na můj nejoblíbenější cheesecake (asi takhle - na jedinej cheesecake, kterej jsem kdy pekla :D ), protože Naty má v neděli narozeniny, tak jsem toho využila a upekla jí ho :)))

Řeknu vám to úplně upřímně, neumím péct. Nebo teda jakoby umim, ale většinou to chutná jen mě (asi proto, že jsem si s tím dala takovou práci) a pokud něco chutná i někomu jinému, tak je to většinou vzhledově strašně ošklivý.. moje mamka říká, že umíme udělat těsta a takový ty základy, dokonce i chuťově dobrý věci, ale finální výsledek většinou vypadá jak když to dělal člověk nohama, takže já to mám po ní a vypadá to, že z toho nevyrostu :D ale zase se uklidňuju tím, že je aspoň poznat, že je to homemade, že jo? :D


No každopádně já to nebudu okecávat, sice ten cheesecake bude vypadat jak od magora, ale chuťově je vážně moc dobrej, tak snad vás ten vzhled neodradí, haha :D


Budete potřebovat:

  • cca 430g čerstvých borůvek
  • 3 lžíce hnědého cukru
  • 1 lžičku javorového sirupu (já dávám agáve sirup, protože mi došly peníze na javorovej)
Na korpus
  • 1,5 hrnku rozmačkaných sušenek (doma jsem dávala takový ty BEBE čtverečkový sušenky a tady jsem koupila nějaký obyč máslový a jsou ještě lepší)
  • 1/4 hrnku (32g) mletých mandlí
  • 2 lžíce hnědého cukru
  • špetka soli
  • 5 lžic rozpuštěného másla
Na náplň
  • 450g smetanového sýra
  • 50g krystalového cukru
  • 1 lžička soli
  • 3 lžíce mouky
  • 4 větší vejce pokojové teploty
  • 155g cream fraiche a nebo zakysané smetany
  • 2 lžíce čerstvě vymačkané citronové šťávy
  • 1 1/2 lžičky vanilkového extraktu
Na glazuru (říka se to tak, ne? :D)
  • 1 hrnek cream fraiche nebo zakysané smetany
  • 50g cukru krystal
Postup:
1. Předehřejeme si troubu na 200. Smícháme borůvky s s cukrem a sirupem a vyložíme na pečící papír a pečeme 15 minut (dokud nezačnou pouštět šťávu a bublat). Necháme dalších 10-15 minut vychladnout a následně je rozmixujeme. Měli byste mít aspoň 1 hrnek pyré :)



































2. Snížíme teplotu na 180C. Máslem vymažeme formu (nejlíp tu, u které se dají sundat okraje).



3. Rozmačkáme sušenky, přidáme mandle, cukr a sůl a pořádně promícháme. Přidáme rozpuštěné máslo a opět promícháme. Vmačkáme na dno formy a pečeme cca 10 minut.

4. Snížíme teplotu na 160 stupňů. Ve velké míse metlou mícháme/mixujeme (?) smetanový sýr s cukrem do jemna. Pak přidáme sůl, mouku, zamícháme a následně po jednom přidáme vajíčka. Dále přidáme creme fraiche, citronovou šťávu, vanilkový extrakt a borůvkové pyré. Musíme míchat dokud se nám nesjednotí barva, ale to trvá asi tak minutu, takže žádná trága.



5. Těsto nalijeme na vychlazený korpus, dáme do trouby na cca 50 minut a mezitím co se bude péct si připravíme glazuru. Takže metlou opět smícháme creme fraiche a cukr.


6. Po asi 50 minutách by měl být střed těsta trochu jako želé a okraje do hněda, tak ho vyndáme z trouby a vlijeme na něj hezky tu připravenou směs, kterou pořádně rozetřeme. Vrátíme na cca 5 min do trouby a pak je hotovson. Necháme vychladit, nazdobíme (vy to nazdobte, já to stejně zkazim) a necháme přes noc v lednici, protože druhý den studený je fakt nejlepší :)


Mimochodem, když vám takhle popraská jako mně, tak to vůbec nevadí nebo teda jako samozřejmě, že to vadí, celý se to podělalo, ale uklidněme se tím, že se to dá zachránit třeba zbytkem toho borůvkového pyré nebo jakoukoliv jinou ozdobou..

Vážně přísahám, že i když vypadá jako když přežil válku, tak chuťově je vynikající a pokud je někdo pečlivej a trpělivej, tak věřím, že ho bude mít i vzhledově krásnej :)))

update: dort jsem včera předala Naty, měla radost a moc jí chutnal, dokonce i řekla, že lepší cheesecake ještě nejedla, tak doufám, že mi nekecala :D a dokonce se během pár hodin snědl, podíleli se na tom všichni zaměstnanci Bubba Gumpu:)

N.

Komentáře

  1. Mňam! Cheesecake je můj nejoblíbenější... a tak tady v hodně kavárnách dost trpím, protože v UK vládne Victoria sponge cake a carrot cake :D jo a samozřejmě sušenky a muffiny...

    Zápisky z cest a života v Anglii ⇨ Secrets of M

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to nádherně. Já cheesecaky miluji, tak zkusím ten tvůj recept s borůvkami, akorát si na ně počkám až budou trochu levnější. Doufám, že přidáš i další takové recepty :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky