Los Angeles part 1 - observatory, walk of fame / #travelwithniky

Krásný den všem! :)

takže po roce jsem tu s pokračováním o LA, je to shrnutí prvního dne, ale jelikož z něj mám tunu fotek, tak to rozdělím do 2 článků, ano?

nebudu to okecávat, všichni víme, jak jsem schopná se rozepsat o blbostech, takže se na to rovnou vrhnu a jdu vám ukázat naši půlku prvního dne v Los Angeles :)



vzhledem k velikému časovému posunu vždycky první 2-3 dny vstáváme třeba v 5 ráno, je to blázinec..šli jsme si dát snídani do Starbucks - naše záchrana, byl jako jediný v tuhle nelidskou hodinu otevřený! a prošli jsme se po naší oblíbené Hermosa Beach




pak jsme jeli na Griffith Observatory a řeknu vám..jsme fakt trapný, protože přesně takhle vypadal náš první den v LA i rok předtím :D  a mimochodem, tahle "zácpa", kterou můžete vidět na fotce je nic oproti tomu, co tam bývá..to je podle mě jediná věc, co mi na LA vadí, protože než se po dálnici dostanete z bodu A do bodu B, trvá to půl století :D



Griffith Observatory 
snad každý tuhle observatoř zná, taky aby ne, když z ní je jeden z nejhezčích výhledů na celé LA a nápis Hollywood.. vstup se mimochodem neplatí, pokud nechcete vyloženě do té hvězdárny (kde já mimochodem ještě nikdy nebyla #stydímse )..  můžete se tam dívat skrz dalekohledy, co jsou umístěny kolem dokola, nebo si prohlédnout exponáty (vstup je zdarma) a doporučuju tam jet na západ nebo východ slunce, to je teprve boží!














další zastávka Hollywood :)



miluju, miluju a zase miluju.. přísahám vám, že jsem schopná strávit den tím, že budu sedět a kochat se těmahle výhledama..akorát bohužel doprostřed silnice se úplně neposadím, ale tak chápeme se, žejo?

Hollywood je jednou z nejznámějších částí LA. hlavní centrum tvoří ulice Hollywood Boulevard a Sunset Boulevard, které určitě všichni znáte z filmů. jedním z hlavních památek je Grauman's Egyptian Theatre, které bylo postavené v roce 1922 a v tom roce se v něm odehrála i první hollywoodská filmová premiéra. a další hlavní památka je TCL Chinese Theatre (viz fotka), které zahájilo promítání v roce 1927.


TCL Chinese Theatre je v podstatě kino, které svou fasádou připomíná čínský chrám. V roce 1927 zakladatel pozval řadu celebrit a významných lidí, aby do mokrého zvěčnili své otisky rukou, nohou a své autogramy.




Hollywood Walk of Fame neboli Chodník Slávy
určitě ho všichni znáte, je na něm více než 2000 pěticípích hvězd se jmény známých osobností z oblasti filmu apod., a dokonce to nejsou jen žijící osobnosti, ale i fiktivní postavy jako třeba Simpsonovi a tak :)
chodník je necelých 6km dlouhý a každá hvězda je vyrobena z růžového broušeného betonu, orámovaná bronzem a vložena do černého čtverce. ve hvězdách je z bronzu vyroben nápis se jménem osobnosti a pod ním je kruhový bronzový emblém znázorňující kategorii, ve které osobnosti svoji hvězdu získali ( #thankyouwikipedia )

a teď vám k tomu povím něco ze své hlavy, ano? než jsem chodník slávy poprvé viděla, hodně jsem o něm četla, vídala ho ve filmech a tak a nevím, jak vy, ale já si ho představovala jako uzavřený chodník jen pro turisty, který bude čistý a tak.. hm, neni. je to u silnice, lidi na něj hážou nedopalky, plivou, dělají bordel, zabere vám sto let, než si projdete všechny ty hvězdy, jelikož chodník je po obou stranách silnice ( už jsem tam byla 3x a ještě furt jsem neviděla všechny :D ) a pro mě to upřímně bylo trošku zklamání...


mimochodem jen taková vsuvka, všude jsme jezdili autem a pokaždé jsme našli nějaké místo i když to byl docela záhul, asi tak jako v praze v centru, taky chvilku trvá, než zaparkujete :D a všude jsou takové ty hodiny, kam nahážete mince podle toho, jak dlouho chcete parkovat :)


Komentáře

Oblíbené příspěvky