Motýlí dům / #travelwithniky

tak jsem po měsíci "pauzy" zpátky a konečně s článkem o motýlím domě :)


po cestě jsme míjeli tuhle nádheru, která pokud si dobře vzpomínám se jmenuje lom Amerika.. a je boží




každopádně jsem četla, že hodně lidí na takovýhle mista nechodí, protože je motýli třeba vůbec nezajímají.. mě taky ne, není to moje vášeň a nijak je nevyhledávám, ale když jste tam, pozorujete je a něco si o nich přečtete, tak to podle mě musí zajímat každého :)



věděli jste, že..

  • nějací motýli se dožívají pouze 3-5 dnů
  • "dlouhověký" motýli se dožívají 4-6 týdnů
  • a pak máme motýli, kteří se díky tomu, že přezimují dožívají až 10 měsíců?

vývoj motýla znáte? pamatujete si ze školy?

nejdřív máme vajíčko, ze kterého se za několik dní nebo týdnů vylíhne housenka.. vajíčka mají různé tvary a barvy a motýl je schopen jich naklást až několik stovek.
- pak je několika milimetrová housenka, která se během svého života až 4-5 svléká a mají tělo lysé, pokryté chloupky a nebo trny
- a na závěř je kukla, ze které se nám pak vylíhne motýl.. nejsem úplně profesionál, co se motýlů týče, takže jsem vám tu v podstatě řekla jen co si pamatuju, ale vzpomněla jsem si na takovou historku, co se mi stala asi v 6té třídě..

máma mě učila přírodopis, zrovna jsme brali hmyz apod. a mě to nebavilo a nesoustředila jsem se..máma se mi snažila vysvětlit, že je nejdřív larva, pak kukla a pak brouk, jenže jak už byla vzteklá, tak na mě zakřičela, že je to larva, kurva, brouk.. řekněte si to nahlas a uvidíte, že to slovo vás úplně svádí :D:D v tu chvíli mě to začalo bavit haha.. a obě si to pamatujeme jako by to bylo včera :D









motýlů tam bylo hafo, ale létali rychleji, než já stihla zaostřit, takže jsem si jich moc nevyfotila :D

 
nejlepší byl tenhle.. nejen, že to byl držák, byl to krásnej držák.. jenže mrtvej. a to jsme zjistili až po tom, co nám začalo být divný, že se vlastně ani jednou nepohnul a ochotně mi pózoval na každou fotku :/


každopádně pokud budete někdy v okolí, určitě si tam zajděte.. vstup stojí 70 Kč, můžete si koupit malou knížečku o tom, jak se žije motýlům, která stojí asi 15 Kč a je fakt moc hezky udělaná a taky uvidíte takový motýlí muzeum :)

mimochodem v té místnosti, kde lítají je neskutečné vedro, tak s tím počítejte haha..

doufám, že se vám fotky líbí, já jsem hlavně ráda, že jsem se po měsíci a půl dokopala k tomu, vám je sem nastrkat :))

pac a pusu,
                        Niky xxx

kde mě můžete sledovat: 

instagram- 

facebook - 


Komentáře

  1. Niki, díky moc za tip. Já v poslední době motýly ráda fotím v přírodě, jen je těžké je zachytit než uletí. Kdeže přesně tahle motýlovna je? Díky, Iva :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nemas vubec zac :) tady je adresa: Žírovice 99, 350 02 Františkovy Lázně , pokud tam pujdes, tak mi dej urcite vedet prosim, jak se ti libilo :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky