Los Angeles / #travelwithniky

City of Los Angeles, LA, město andělů.

Po New Yorku druhé nejlidnatější město v USA. Tvoří ho celkem 114 městských čtvrtí (Downtown, Hollywood, Venice..). Není to hlavní město Californie (tím je Sacramento). Obyvatelům se říká Angelenos. Má osmiproudové dálnice.  Je tam víc aut než lidí. 

pokaždé, než jedu do konkrétní země/města si o tom najdu fakta a čtu na googlu, zkuste to někdy, protože je to mnohem zajímavější než to, co nás učili v zeměpisu a hlavně si můžete pamatovat jen to, co vám samotným přijde zajímavý haha :)

s Adamem (přítel) jsme byli v LA poprvé už v listopadu 2015 a podruhé v říjnu 2016, o čemž vám budu psát teď, jelikož je to aktuálnější a mám furt v hlavě různé informace o cenách apod.

proč LA?
milujeme to. miluju ty pláže, spokojený surfaře, Santa Monicu, výhledy, západy slunce, americký přízvuky, americký auta, milion různých obchodů, kaváren, všeho.. a vím, že tohle všechno se dá najít i v jiných zemích, ale mě přijde, že v LA je to prostě kouzelný. A samozřejmě se najdou věci, co se mi tam nelíbí, ale já se snažím takové případy vytratit z hlavy a soustředit se jen na to, proč to tam mám tak ráda :)

co si zařídit před odletem:
  • určitě je důležitý mít biometrický pas (někteří ho mám pocit ještě nemají), bez něj by totiž nešla vyřídit ESTA
  • ESTA - je to taková elektronická cestovní registrace, jelikož už není potřeba mít vízum. Stojí kolem 350 Kč (nejsem si 100% jistá, ale tak nějak by to mělo být) a můžete si ji zařídit tady . A je platná 2 roky, což je super! :)
  • cestovní pojištění - já si vždycky říkám, že ho nepotřebuju, zatím se mi nikdy nic nestalo, ale jistota je jistota a dá se zařídit i na poslední chvíli přes internet, takže je to fajn.
  • mezinárodní řidičský průkaz - pokud máte v plánu řídit auto, tak je možné, že ho po vás budou chtít i když já teda slyšela, že to chtějí spíš po lidech co mají ve svým řidičáku jiné písmo než latinku (arabové apod.). Každopádně opět jistota je jistota a navíc stojí jen 50,- :)
  • peníze - nezapomeňte si vyměnit koruny za dolary! :D 
Letenky
o nich vám řeknu z pohledu svého i když vím, že je víc možností, jak je sehnat i levněji. letěli jsme v říjnu a letenky jsme kupovali 1.srpna (hledali a porovnávali jsme je už od cca června) a stáli nás 39 423,- dohromady za oba dva 2500,- na osobu za sedačku. my jsme si totiž na lety do USA oblíbili leteckou společnost SWISS , protože máme jistotu, že o nás bude hezky postaráno, budeme mít plno jídla a pití a budeme mít pohodlí.. a taky já jsem posera, bojím se létat, takže pro mě je důležité se cítit bezpečně a to se SWISSem mám. 
Vybíráme si vždycky sedačky blízko WC, protože při tak dlouhým letu se to hodí a navíc já se bojím si to štrádovat po letadle, když se to celý klepe a tak, takže mě se to hodí :D
Cesta na LAX nám trvala asi 16 hodin s přestupem v Zurichu a zpátky jsme letěli ze San Francisca (k tomu se dostaneme v dalším článku:) )


Hotely
vzhledem k tomu, že už jsme v LA jednou byli jsme první hotel měli jasný. Oblíbili jsme si totiž Hermosa Beach a na ní hotel Grandvieww Inn , ve kterém jsme byli ubytovaní už rok předtím a máme to tam moc rádi.. je malinkej, ale má garáž, moc hezký pokoje a hlavně nějaký kouzelný polštáře, protože se mi na nich božsky spalo! A jinak hotely vybíráme vždycky z booking.com , je to tam všechno hezky při jednom a dá se v tom vyznat.. a když si nějaký konkrétní vybereme, tak jdeme ještě na jejich oficiální stránky, protože se občas stane, že tam to mají levněji než booking.com, tak to jen takový tip pro vás:)



Auto
bez auta se v LA snad ani být nedá, ne? já to teda nezkoušela, ale nedovedu si to představit.. my si ho vždy pronajímáme přes ALAMO s tím, že si ho vyzvedneme na letišti a vrátíme taky na letišti. bylo super, že jsme si ho půjčili na letišti LAX a vrátili na letišti v San Franciscu, protože tam měli stejnou pobočku :)
každopádně auto nás na 9 dní stálo 11 000,- plus asi 6000,- poplatek za mladého řidiče, jelikož Adamovi ještě není 25 ( a mě ani zdaleka ne :D ) a vybíráme si vždycky mustanga cabrio.. je super, že když vám předají klíče, tak jdete na parkoviště do té vaší "sekce", což u nás bylo cabrio a vyberete si sami, všechny ty auta mají kličky v zapalování, tak když si vyberete, můžete hned odjet :) my většinou čekáme takových 20 minut, protože tam každou chvíli někdo nějaký vrátí, tak si vždycky počkáme na nějakýho hezkýho :D



původně jsme chtěli toho bílého, tak jsme vše naložili a mezitím přijeli s tímhle černým krasavcem, takže volba byla jasná!:)

a ráda bych ještě dodala, že až budete v půjčovně dávat svoji kreditku, tak musí být vaše! Adam totiž dostal to auto k narozkám od mamky, tak jsme při přebírání dali její kreditku a nevzali nám to, tak nás naštěstí zachránilo to, že jsme to mohli zaplatit cash, protože Adamova kreditka nefungovala.. no blázinec. takže prosím vážně kartu jen s vaším jménem :D




tak doufám, že jsem pro začátek vše důležité vypíchla, ale pokud by vás ještě něco zajímalo nebo mi tu něco chybí, tak mi určitě napište a já všechno moc ráda zodpovím :)))

v  dalším článku už vám ukážu, co vše jsme viděli, dělali atd, tak se těším! :)

krásný den,

                                             Niky xxx
kde mě můžete sledovat:
instagram - smithnicole7
facebook - www.facebook.com/xnicolesmithxo/

Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky