Mé 3 měsíce v Londýně

Ahooj :)

dneska je sobota, já jedu do práce a jelikož nemám co číst, tak jsem si vzala sešit s tím, že si vypíšu nápady na články, abych měla co psát, až budu mít volno.. a jedním z nápadů bylo rozepsat vám moje pocity a realitu po čtvrt roce žití tady (už to budou skoro 4 měsíce, šíleně to letí).

Neměla jsem v plánu si stěžovat, já jsem tu vážně spokojená, ale prostě už to nevidím tak sluníčkově jako zezačátku..

BYDLENÍ V HOUSESHARE
všichni určitě víte, že s Naty bydlíme v houseshare a pro ty z vás, co to nevíte, tak bydlíme v baráku s dalšíma 7 lidma (poláci, ukrajinec, francouz a nevím co ještě). To by ještě nebylo tak hrozný, ale ten ukrajinec je denodenně na šrot, jakože vážně..podle mě do sebe nelije jinou tekutinu než vodku, neustále se motá, přepadává a hlavně je divnej. Jednou jsem s nim byla sama v kuchyni, měl na sobě jen trenky a přiblížil se ke mě takovým stylem, že já měla sto chutí vlézt do lednice a navždy se tam zavřít (zrovna jsem totiž stála u lednice). Další věc, co mě štve je jedna polka, která chodí spát se slepicema a furt mě buzeruje, že jsme hlučný (máme pokoj nad ní)...jako pardon, ale to, že chodíme z práce kolem 1 ráno a že ty shody skřípou není náš problém, nějak do toho pokoje dojít musíme. A ještě jí vadí, když si s Naty povídáme, protože zdi jsou prý z papíru...OUKEJ, tak příště vzlétnu do pokoje a přestanu dýchat, ať je protiva spokojená. A jako poslední věc je bordel. Mě nevadí takovej ten čistej bordel, jestli mě chápete..jako pohozený oblečení nebo štosy papírů na stole..ale ten bordel, co dělají oni nedávám. Lednice nechutná, všude zaschlý zbytky jídel, to samý je vlastně po celé kuchyni, sporák, dřez, koš!! A nás to nebaví po nich furt uklízet..

PENÍZE
samozřejmě jsme sem jely s tou vidinou, že tu budeme vydělávat 2x víc než doma v praze, že si našetříme na dovolenou, budeme chodit po nákupech, na kafíčka, obědy, koncerty, atrakce..jasně. teď už mě realita nakopala přímo do obličeje. Úplně upřímně vám řeknu, že doma jsem si dokázala vydělat o cca 15 000,- mesíčně víc a to pozor, k tomu všemu jsem nemusela platit nájem ani oyster kartu, jen jsem občas natankovala do auta. A jedla jsem denně jako král, mezitím co tady si jednou za čas uvaříme, jíme to 3 dny z krabiček v lednici a konec. Nějak jsme ještě nepřišly na systém, jak domů nakoupit potraviny, aby se z nich dalo každý den uvařit a místo toho, kdykoliv chceme něco udělat, tak musíme na nákup. A to se prodraží. Po krámech jsme sice byly, ale jen koupit kalhoty a boty do práce..koncerty jsou moc drahý, na dovolenou nám nezbyde ani pence a jediný, za co já osobně "utrácím" je každý den kafe..ale kdybych si měla zakázat i to, tak se tady asi zblázním...

PRÁCE
jestli je něco, co jsem zdědila po mámě i tátovi zároveň, tak je to workoholismus :D pokud mám práci, tak ji prostě odvádím na 110%, neflákám se a jsem si vědoma toho, že bez práce nejsou koláče..jenže bohužel v té práci se mnou jsou další lidi, kteří už si zvykli na to, jak moc já pracuju a nedělají nic..NIC! a mě už to přestalo bavit, nemůžu dělat práci za všechny a ještě za to mít minimální mzdu.. + mi omylem spadly růžové brýle a já si všimla, že moji kolegové nejsou tak sluníčkový, jak se na první pohled zdálo, je tam hodně faleše a s tou já si ruku nikdy nepodala.. 

SOCIÁLNÍ ŽIVOT 
mě minul. prostě kolem mě proběhl a čau. 
už jsem si našla pár lidí, se kterýma bych klidně někam šla, ale když oni furt chodí na obědy a do barů a já na to prostě nemám peníze, tak co mám dělat? A ani s Naty nemůžu nic dělat, protože když mám volno, tak ona je v práci a naopak..občas se ani nevidíme vůbec, protože já jdu od rána a ona nastupuje, když odcházím a když přijede domů, tak už spím.. 👍🏼

POČASÍ
většina lidí na londýnský počasí nadává, já vůbec. Není to totiž vůbec tak, že furt prší atd, jak si většina lidí myslí. Je tu tak akorát, já nesnáším zimu, ale zároveň nemůžu vystat takový ty brutální vedra, kdy se potíte i ve stínu, no a tady je to přesně mezi, takže pro mě ideál. Samozřejmě tu i zaprší, ale jsou i dny, kdy je krásný teplo a sluníčko, takže šedivý upršený Londýn je kec. A je to :D

JÍDLO A POTRAVINY
jak už jsem říkala, tak si nemůžu moc dovolit utrácet za restaurace, ale když tu byl Adam, tak jsme jich navštívili dost, jen moc ne ty typický anglický hospody, takže v podstatě nemám názor na to, jak se v Anglii vaří, protože se říká, že nic moc..já si oblíbila Nando's , to je fakt třeba moje nejoblíbenější restaurace vůbec a vždycky, když budu mít peníze navíc, tak se rozmazlim tam 😊 a potraviny? říká se, že jsou tu kvalitnější atd, to sice možná jo (já nějak rozdíl nepociťuju), spíš jsem si všimla, že tu mají větší výběr všeho, ale zároveň existujou věci, který mi tady chybí a v Praze jsou na každém rohu. Ale nebudu dělat chytrou, stejně nejčastěji kupuju jen jogurt, mléko, banány, müsli a vodu. 

LIDI
tak z těch jsem teda zklamaná..věděla jsem, že v Londýně je mega přistěhovalců, ale že budu mluvit anglicky většínou jen s cizincema, co mluví ještě hůř než já mě nikdy nenapadlo..když jsem v dubnu byla s tátou v Doncasteru, tak jsem si poprvé připadala jako v Anglii..ty vesnický angličani mají něco do sebe a hlavně jsou milí a mají krásný přízvuky, ale ty z londýna? jsou nepříjemný a namachrovaný a to já nemám ráda... ale ještě není všem dnům konec, třeba ještě narazím na někoho, kdo tohle moje mínění změní :)

Možná je na čase to ukončit, shrnula bych to tak, že všemu dám ještě čas, rozhodně se zatím neplánuju vrátit zpátky do prahy, ale spíš si budu hledat další práci k téhle co mám, abych se nějak uživila a uvidíme, co se stane dál :) 

Tak vám přeju dobrou noc a užijte si zbytek víkendu! 

                                    Niky xxx

kde mě můžete sledovat:

instagram - smithnicole7
Facebook - www.facebook.com/xnicolesmithxo

Komentáře

  1. Musím říct, že dost věcí mě nepřekvapuje. Hlavně co se týče lidí, potravin, práce a peněz. Osobně bych se tam nestěhovala ani za zlatý prase, ale zase ohromně obdivuji lidi, co to tam zkusí a přes toto všechno! Držím palce :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já si furt říkám, že to nějak překonám, na nějaké věci si zvyknu a nějaké věci vylepším..musím mít naději, ta umírá jako poslední a pokud jí ztratím, tak to pro mě bude jeden velký fail a to nechci.. a děkuju! :)

      Vymazat
  2. Je pravda, že Londýn je krásny a rozhodne sa ho oplatí vidieť, ale neviem či by som tam išla žiť. Život je tam veľmi drahý, ako sama určite vieš a v článku to spomínaš. Tiež čo sa týka toho jazyka, tak máš pravdu, že väčšinou počuješ nie tú pravú angličtinu, takže ani nemáš možnosť sa viac zdokonaliť.
    Ale aj tak dúfam, že sa to zlepší. Ja vždy vravím, že začiatky sú vždy náročné. Treba to vydržať, posnažiť sa a uvidíš, že sa to zlepší.
    Držím moc palce.

    http://lamodaeanarchia.blogspot.it/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. právě, začátky bývají nejhorší a až se dostanu přes ty první překážky, tak to bude lepší..doufám... :D musím holt hodně pracovat, vydělávat a šetřit a pak se můžu posunout o kus dál :)
      ta angličtina mě mrzí nejvíc, já totiž miluju typický angličany (akorát že ty vesničany no), ale s tím se nedá nic dělat, vybrala jsem si to sama..
      moc ti děkuju :)

      Vymazat
  3. Tak to jsem zvědavá, jak dlouho tam ještě vydržíš. :( Rutina práce-kafe-spánek, se nedá zvládat moc dlouho...:( Myslíš, že si nic nenašetříš?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. do konce roku určitě, to je můj cíl, tak to nesmím vzdát..pak uvidím, ale nechce se mi zatím zpátky domů.. každopádně máš pravdu, nedá se to zvládat moc dlouho, dělala jsem takhle denně na hotelu přes léto, akorát že v té rutině chyběl ten spánek a pak jsem na půlku zimy odpadla totálně vyčerpaná a přepracovaná, tak tady to zatím není tak hrozné :D
      a zatím nezvládám našetřit nic, ale věřím tomu, že se to zlepší:)

      Vymazat
  4. A to je přesně ten důvod, proč jsme se rozhodli přestěhovat na venkov a vynechat Londýn obloukem :( město je super, ale na mě prostě moc hektický a plný... ikdyž momentálně je náš sociální život asi tak, že jdeme na procházku za barák ke kravám a ovcím :D to se poddá...

    Zápisky z cest a života v Anglii ⇨ Secrets of M

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky