CARROT CAKE / baking with Niky #2

Ahoj,ahoj,ahoj,

omlouvám se za delší neaktivitu, ale ve druhé záložce pro vás mám rozepsaný článek s fotkami za březen, jen jsem si s Naty odskočila upéct "zdravý" mrkvový dort a byl tak výbornej, že jsem se rozhodla vám ho sepsat teď hned, dokud to mám ještě v hlavě haha :D

Pro začátek, abych vám ujasnila, proč jsem slovo zdravý dala do uvozovek - nerozumím zdravému životnímu stylu, nevím, co se má jíst na hubnutí a co ne, protože já stejně kynu i po receptech, které jsou údajně super na hubnutí, ale věřím tomu, že tenhle dort je určitě zdraví prospěšnější, než typický mrkváče plný cukru apod., tak mu budeme nadále říkat zdravý :D

Máme dnes obě volno a jelikož jíme furt dokola to stejný (těstoviny nebo rýže) a večer se přecpáváme různýma sladkostma, kterých tu máme vážně zásoby (většinou maltesers a kitkat), tak jsem si řekla, že bychom si mohly upéct něco jiného, co jsme ještě neměly a pokusíme se to udělat tak, ať do sebe necpeme jen čokoládu, cukr a další takový věci.. a když jsem si ráno projížděla instagram, vyjela tam na mě nějaká stránka plná fit receptů, tak jsme okopčily a trošku pozměnily tenhle recept.

Co budete potřebovat:

  • 100g rozinek a 200 ml vody
  • 280g mrkve
  • 280g vloček
  • 140g vlašských ořechů
  • 2 lžičky jedlé sody
  • 4 vejce
  • skořici
  • 200g zakysané smetany a 200g nízkotučného tvarohu (my použily cottage sýr)
Postup:
  • rozinky namočíme v teplé vodě a necháme odležet
  • rozdrtíme ořechy (můžete si jich pár nechat stranou na ozdobu)
  • nastrouháme mrkev 
  • pak ve velké míse smícháme mrkev, ořechy, vločky, skořici, sodu, vajíčka a rozmixujeme si rozinky spolu s vodou a následně přidáme taky
  • těsto vlijeme do formy na pečící papír a dáme péct na 25 minut, 170 stupňů.
  • necháme vychladnout a potřeme smetanou smíchanou s tvarohem nebo sýrem 
Je to easy jak dva špízy, já totiž moc nejsem na složitý recepty, kde je potřeba moc surovin a trvá to moc dlouho, většinou se mi to totiž stejně nepovede :D a hlavně taky koukám na recepty, u kterých mě nákup surovin nebude stát moc peněz haha - #londonlife .




Tak doufám, že ho někdo zkusíte a bude vám chutnat tak, jako nám.. já už snědla dva kousky a už se těším  na další :D

Tak se mějte krásně a zase příště, papa :))






aby bylo jasno, jak fotky vznikaly..chtěla jsem denní světlo a Natálka byla tak hodná, že půl hodiny stála u okna s prkýnkem v rukou, už se z toho celá klepala a 2x jí to málem spadlo :D:D 






Komentáře

  1. Tak ten musím vyzkoušet! Měla jsem ho v Anglii několikrát a jsem z těch, kterým chutná! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě vyzkoušej, je vážně jednoduchý a dej vědět, jak chutnal :))

      btw jsem trubka zapomněla dopsat, že jsem těsto i polevu trošku dosladila agáve sirupem, jinak by to bylo vážně úplně nesladký (a já mám ráda sladší věci haha)

      Vymazat
  2. Mňam! Mrkvové koláče milujem a tento vyzerá skvelo :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky