Františkovy lázně / #travelwithniky

už se blížíme ke konci, co se týče článků z mého výletování po ČR, takže předposlední bude věnovaný Františkovým lázním :)

                                          Františkovy lázně. Franzensbad.
voda z pramenů se zde používala od 15.století. aktivně se využívá 23 pramenů. v roce 1812 zde pobýval Ludwig Van Beethoven. zdejší voda má pozitivní účinky na srdeční a oběhové soustavy. 


tenhle rozcestník jsem fotila hlavně kvůli Naty, protože Natálko, máš tu svůj pramen! :D

jinak já za nás můžu s klidným svědomím říct, že se nám Františkovy lázně líbí ze všech nejvíc.. přijde mi, že jsou nejméně oblíbený ze všech těch lázeňských měst, ale nám přijdou nejhezčí. nevím samozřejmě jak je to s procedurama apod., ty jsem neabsolvovala v žádném městě, ale co se týče prostředí, staveb a tak, tak za mě vyhrály :)



budu se opakovat, protože vím, že jsem to stejný psala už v článku o mariánkách, ale je fakt neuvěřítelný, jakou mega změnu udělá to počasí.. byla jsem tu s Adamem v lednu, kdy to bylo celý zamrzlý, zasněžený a úplně mrtvo a upřímně mě nijak neoslnily..ale teď v létě, kdy je všechno rozkvetlý, restaurace otevřený atd., je to úplně o něčem jinym :)



vláček stojí 50 Kč na osobu a proveze vás celýma lázněma a řidič pustí do repráku "průvodce", je to moc zajímavý a taky je to super pro lidi, jako jsme my, který jsou líný chodit haha :D ne vážně, to povídání bylo stručný a zajímavý, takže pokud tam budete, tak se určitě projeďte :)





divadlo zde stojí od roku 1868, ale ve 20.letech 20.století se muselo přestavit, protože neodpovídalo novodobým požadavkům. a znovu se slavnostně otevřelo v roce 1928. 

  
socha Františka je jedním ze symbolů Františkových lázní. Podle legendy otěhotní každá žena, která si sáhne na jeho rybu/pindíka..já vážně nevím, každý tvrdí něco jiného, ale já mu pro jistotu sáhla jen na palec u nohy, protože je ještě brzo na to být maminkou haha :D
každopádně František má představovat nejmocnější ze zdejších léčebných zdrojů, který pomáhá mimo jiné v léčení gynekologických potíží apod.


snad se vám článek líbil, já vám přeju krásný den :))

                   Niky xxx
kde mě můžete sledovat:
instagram - smithnicole7
facebook - www.facebook.com/xnicolesmithxo

Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky