Hrad LOKET a nejlepší kavárna / #travelwithniky


Hrad LOKET byl postaven ve 13.století a je více než 800 let starý. je srdcem města Loket nad Ohří. taky je zde vystaven pozůstatek největšího meteoritu, který dopadl na území ČR a dostal jméno Purkrabí. název dostal podle toku řeky Ohře, která se v jednom místě ohýbá jako loket. měli by sem jezdit milenci - pokud ruku v ruce vyšlapou 96 schodů na hradní věž, kde se 3x políbí, tak spolu zůstanou navždy..nebo aspoň tak zní pověra..

jsme ten typ rodiny, co miluje objíždět hrady, koukat na ně ze všech možných stran, ale už moc nechodíme dovnitř.. většinou dojdeme na nádvoří a tím končíme :D nebo kecám, občas si to projdeme i vevnitř, pokud je to možné bez průvodce.. máte to tak taky, nebo jsme divný? :D



pokud by někdo z vás ale toužil Loket navštívit, napíšu vám tady ceny vstupenek, ať máte představu:)

dospělí - 110 Kč bez průvodce, 130 Kč s průvodcem
děti, studenti, důchodci - 90 Kč bez průvodce, 105 Kč s průvodcem
rodinné vstupné (2 dospělí plus 2 děti nebo studenti) - 330 Kč bez průvodce, 380 Kč s průvodcem







shodly jsme se s mamkou, že by tyhle náměstí měli udělat jako pěší zónu, ty auta to kazí.. :D

a teď už jsme u mé nejoblíbenější části..
                                                           GALERIE CAFE 
řeknu vám, za svůj život jsem navštívila hodně kaváren, ale žádná z nich mě takhle moc neočarovala..má neskutečný kouzlo, historii vzniku, nejlepší mrkvový dort, nejlepší kafe a milou obsluhu.. je útulná a nevíte, na co koukat dřív, všechno je tam ručně vyrobený a dokonce i hrnečky na kafe jsou keramický a vyrobeny paní majitelkou.. je to fakt neskutečný. na stolku venku na dvorku leží časopis Venkov a Styl, kde je o majitelích napsán podrobnější článek a jelikož tam jedu znovu, tak to zkusím vyfotit a vložím vám to sem později, ať máte představu :)












já si nedělala srandu, když jsem říkala, že nevíte na co koukat dřív.. můj foťák jel jako blázen:)

tímhle bych chtěla říct, že jestli někdy budete mít cestu na Loket a nebo vlastně ani tam cestu mít nemusíte, prostě jestli někdy budete chtít ochutnat nejlepší mrkvový dort na světě (přísahám, jsem největší milovník mrkváčů a měla jsem jich už hodně, ale tenhle to trumfnul), tak sem určitě zajeďte.. samozřejmě to není jen o mrkváči, ale garantuju vám, že až si sednete na tu zahrádku, dáte si kafíčko, otevřete si Venkov a Styl, tak už nebudete chtít odejít.. vím to z vlastní zkušenosti a nejsem sama, máma už tam byla 2x.. a chystáme se znovu! :D

                                                          Niky xxx
kde mě můžete sledovat:
instagram - smithnicole7
facebook - www.facebook.com/xnicolesmithxo

Komentáře

  1. Já se zrovna teď stěhuju z Anglie zpátky do Prahy a už se těším na víkendové výlety po hradech a zámcích. Loket je určitě na seznamu. Ta kavárnička je fakt nádherná a všechno je tam strašně fotogenické. Krásné fotky:)

    Tereza z www.cityscape-bliss.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vážně? až budu mít volno, tak si pročtu tvůj blog, dozvím se tam co jsi dělala v Anglii? :)
      Dej vědět, až Loket absolvuješ + tuhle kavárničku, jsem zvědavá na názor :))

      Vymazat
  2. Naše rodina taky ráda a často cestuje po hradech a zámcích nebo jiných památkách jako jsou jeskyně nebo skanzeny, většinou, když už jsme na nějakém tom hradu, tak jdeme i dovnitř, ale osobně mám radši prohlídku bez průvodce. Po každé prohlídce taky zajdeme do nějaké kavárny nebo do restaurace ochutnat nějaké novinky. Co se týče hradu Loket, tak tady jsem ještě nebyla, ale je nádherný. Budu ráda, když se podíváš na můj blog, kde najdeš další tipy na super výlety po Česku.
    Svět nad hlavou

    OdpovědětVymazat
  3. Na Loket bych se moc ráda podívala, možná to zkusím zrealizovat teď v létě, ale ono je toho vždycky tolik a stihnout se nedá všechno.

    Pěkný článek a pěkné fotky v něm! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to máš pravdu, navíc já už jsem zpátky v Londýně, tak já už se tohle léto nikam v ČR nedostanu, ale ty pokud budeš moct, tak na Loket určitě zajeď :))

      Vymazat
  4. Taky často chodíme bez prohlídky, nějak mě ty komentovaný s průvodcem nebaví. Stejně si z toho nic nepamatuju a přijde mi to pořád to stejný na jedno brdo :) Na hrady a zámky ale jezdíme a jezdívali jsme už od malička (mýho malička :D

    Zápisky z cest a života v Anglii ⇨ Diary of M

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky